مهم ترین دلایل کندی گوشی موبایل چیست؟

access یکشنبه 20 آذر 1401 - 08:07
مهم ترین دلایل کندی گوشی موبایل چیست؟
کندی گوشی موبایل موضوعی است که بسیاری از افراد، پس از مدتی که گوشی خود را راه‌اندازی کرده و از آن استفاده می‌کنند دچار آن شده و یا به دنبال یافتن دلایلی برای این موضوع هستند.

در حالت کلی دلایل مختلفی باعث کندی گوشی موبایل می شود که بیشتر این دلایل به مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی مورد نظر بر می گردد. در صورتی که کندی گوشی موبایل گریبان‌گیر شما شده و دستگاه شما سرعت پایینی دارد بهتر است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بتوانید اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنید.

کندی گوشی موبایل از دیدگاه حافظه گوشی

کندی گوشی موبایل می تواند در اثر پر شدن و یا خرابی حافظه داخلی دستگاه شما به وجود بیاید. در زمانی که شما بر روی دستگاهتان نرم افزار های مختلف را نصب می کنید حافظه آن به مرور پر شده و دچار فرسودگی می شود که این موضوع می‌تواند باعث کندی گوشی موبایل شما گردد. اگر بخواهیم این موضوع را باز کنیم باید بگوییم زمانی که حافظه شما پر می شود سرعت جابجایی و ذخیره اطلاعات کاهش پیدا کرده که نتیجه این موضوع کند شدن گوشی موبایل شماست. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است از اجرای برنامه هایی که زیاد برای شما کاربرد ندارند و یا ذخیره بیش از اندازه تصاویر، فیلم ها، فایل های موسیقی و غیره خودداری کنید تا حافظه شما بهینه شده و فضای خالی بیشتری برای گوشی شما وجود داشته باشد.

کندی گوشی موبایل

کندی گوشی موبایل

بر روی گوشی های اندروید این موضوع به وجود می‌آید که نرم افزارهای مختلف یک سری فایل های پنهان به عنوان حافظه کش ایجاد می کنند. یعنی هرچه تعداد اپلیکیشن بیشتری بر روی دستگاه شما نصب و استفاده گردد این حافظه افزایش پیدا کرده که خود سبب افزایش حجم اطلاعات موجود بر روی دستگاه شماست، پس از این کار خودداری کنید.

انجام آپدیت های نرم افزاری متعدد

از جمله عوامل دیگری که باعث کندی گوشی موبایل شما می شود آپدیت شدن اپلیکیشن ها و همچنین سیستم عامل دستگاه شما است. در حالت کلی کمپانی های مختلف جهت برطرف نمودن باگ های امنیتی و یا افزایش امکانات و پیشرفت نرم افزار های خود آپدیت هایی را برای آنها ارائه می کنند. همچنین در صورتی که شما این اجازه را بر روی گوشی خود صادر کرده باشید این نرم افزارها به صورت پنهان آپدیت می شوند که این موضوع باعث کندی گوشی موبایل شما می شود. همچنین در برخی موارد کمپانی های سازنده موبایل برای آنکه کاربران خود را ترغیب به خریدن گوشی های جدید کنند یک سری آپدیت نرم افزاری برای گوشی های مورد نظر منتشر می کنند که کاربر بعد از آپدیت کردن گوشی خود دچار کندی سرعت می شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلی بهتر است در صورت امکان تا جایی که نیاز ضروری نداشته باشید نرم‌افزارها و همچنین سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نکنید.

دلایل کندی گوشی موبایل

دلایل کندی گوشی موبایل

کند شدن تلفن همراه به دلیل اپلیکیشن های پس زمینه

کند شدن گوشی موبایل همچنین می تواند به دلیل وجود اپلیکیشن های پس زمینه متعدد در گوشی شما باشد. نرم افزار های مختلفی که بر روی گوشی شما اجرا می شوند از سخت افزار و منابع پردازش شما بهره گرفته تا بتوانند فعالیت کنند. بنابراین اگر تعداد این نرم‌افزارها افزایش پیدا کند می‌تواند سبب کندی گوشی موبایل شما گردد. بهترین موضوع برای جلوگیری از کند شدن گوشی موبایل این است که نرم افزار های غیر استفاده و غیر ضروری خود را پاک کنید و همچنین حافظه رم خود را با استفاده از نرم افزار های پیش فرضی که بر روی گوشی خود دارید مدیریت کرده و هر چند وقت یکبار آن را ریست و پاک کنید. البته این موضوع فقط برای گوشی های اندرویدی صدق کرده و در گوشی آیفون چنین مشکلاتی وجود ندارد.

کند شدن گوشی موبایل به دلیل عمر بالای باتری دستگاه

کند شدن گوشی موبایل می‌تواند به دلیل عمر باتری طولانی دستگاه شما باشد زمانی که یک باتری بیش از دو یا سه سال کار کرده باشد ظرفیت آن کاهش پیدا می کند. این موضوع باعث می‌شود تا شارژدهی دستگاه کاهش پیدا کرده و مقدار زیادی از ظرفیت دستگاه به صورت انرژی گرمایشی از بین برود در نتیجه گرمای بیش از اندازه که توسط باتری تولید می شود به قطعات مختلف موجود در گوشی شما آسیب وارد کرده و باعث کندی گوشی موبایل شما می گردد. در صورتی که مطمئن هستید که گوشی شما عملکرد باتری مناسبی ندارد و عمر باتری آن به پایان رسیده است بهترین راهکار برای جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل این است که نسبت به تعویض باتری موبایل خود اقدام کنید.

افزایش عمر حافظه دستگاه اندرویدی باعث کند شدن موبایل می گردد!

از دیگر عوامل به وجود آمدن کندی سرعت در گوشی موبایل این است که حافظه دستگاه شما عمر بالایی داشته باشد. زمانی که حافظه دستگاه شما برای مدت زیادی مورد استفاده قرار گرفته باشد فرسوده شده و دیگر کارایی گذشته خود را ندارد و می تواند باعث کند شدن گوشی موبایل شما گردد. عوامل مختلفی می‌تواند باعث فرسوده شدن حافظه باتری موبایل گردد که قبل تر به آنها پرداختیم. معمولاً عمر مفید حافظه چیزی در حدود ۵ الی ۷ سال می باشد. در این موارد نیز با تکیه بر نظر کارشناسان مجرب و تعمیرکاران موبایل حرفه ای در صورت لزوم می توانید نسبت به تعویض هارد دستگاه خود اقدام کنید.

کندی گوشی اندرویدی

کندی گوشی اندرویدی

بهترین راهکارها برای جلوگیری و از بین بردن کندی گوشی موبایل

در انتهای این مقاله قصد داریم تا تعدادی از مفیدترین راه هایی که با استفاده از آنها می توانید افت سرعت گوشی خود را از بین ببرید بپردازیم:

  • در برخی مواقع مشکل حاد نیست و با یک بار خاموش روشن کردن یا به اصطلاح ریست کردن گوشی می توانید مجدداً سرعت گوشی خود را بازیابی کنید. همچنین اگر با این کار مشکل برطرف نشد می توانید یک بار گوشی خود را ریست کلی کرده و به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید تا کندی گوشی موبایل شما برطرف گردد.
  • بهینه کردن میزان مصرف باتری نیز می تواند کمک بسیار زیادی در جهت از بین بردن کندی گوشی موبایل شما کند. برای این کار می توانید حالت پاور سیوینگ را برای گوشی خود فعال کرده و همچنین نور و رزولوشن دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که فشار زیادی به باتری نیاورد.
  • در برخی مواقع ممکن است شما یک نرم‌افزار آلوده و ویروسی را در گوشی خود نصب کرده باشید و از آن مطلع نباشید در این شرایط بهتر است عیب یابی کرده و نرم افزار مورد نظر را پاک کنید و ببینید که کندی گوشی موبایل شما برطرف میشود یا خیر

در انتها نیز اگر با انجام تمامی این کارها سرعت گوشی شما بازیابی نشد بهتر است حتما گوشی خود را به یک کارشناس حرفه‌ای بسپارید تا مشکل آن را عیب یابی کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد