گوشی موبایل ویوو Y55

access یکشنبه 20 آذر 1401 - 07:57
گوشی موبایل ویوو Y55
ویوو Y55 یک گوشی میان رده بسیار خوش ساخت و کاربر پسند می باشد که در حال حاضر در محدوده ۶ میلیون تومان در بازار ایران به فروش میرسد.

گوشی ویوو Y55 توسط برند ویوو (VIVO) به بازار عرضه می‌شود که این برند به عنوان حامی رسمی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر ظاهر شده و به مرور دارد جایگاه خود را در میان برندهای مطرح بازار تثبیت می نماید. این گوشی در اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد و با توجه به ویژگی های جذابی که دارد به خوبی توانسته جایگاه مناسبی را در میان رقبای خود کسب کرده و به فروش مناسبی دست پیدا کند. در صورتی که قصد خرید ویوو Y55 را داشته و می خواهید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما در ادامه همراه باشید.

طراحی و جذابیت ظاهری ویوو Y55

ویوو Y55 به نظر بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی و موبایل از نظر طراحی شباهت های بسیار زیادی به آیفون ۱۲ دارد. این گوشی کاملا از پلاستیک با کیفیت ساخته شده و حالت مکعبی در طراحی آن به کار گرفته شده است. با توجه به ابعاد و اندازه ویوو Y55 یک گوشی نسبتاً بزرگ به حساب می آید و وزن آن ۱۸۷ گرم می باشد که از این حیث ایده آل است. طراحی زیبای این گوشی باعث شده تا بسیار خوش‌دست به نظر برسد و همچنین پلاستیک مات به کار گرفته شده در پشت دستگاه از ایجاد هرگونه اثر انگشت و خط و خش جلوگیری میکند. در قسمت جلویی دستگاه صفحه نمایش با کیفیت این گوشی قرار گرفته شده است. تنها چیزی که در بخش جلویی این دستگاه بر روی صفحه نمایش مشاهده می‌شود دوربین سلفی دستگاه می باشد.

ویوو y55

ویوو Y55

در قسمت پشتی یک دوربین سه گانه به همراه فلاش و همچنین لوگوی این برند چشم نوازی می کند. مهندسان این شرکت برای طراحی این محصول سنگ تمام گذاشته و پلاستیک را به گونه ای طراحی کرده اند که حس فلز آلومینیوم را القا می کند. دکمه های به کار رفته در این دستگاه نیز بسیار با کیفیت بوده و همچنین بر روی دکمه پاور آن یک سنسور تحت عنوان سنسور اثر انگشت به کار گرفته شده است. حسگر اثر انگشت این دستگاه بسیار با کیفیت بوده و عملکرد مناسبی دارد.

مشخصات نرم افزاری موبایل ویوو Y55

اندروید موبایل ویوو Y55 نسخه 11 است و همچنین از سیستم عامل اختصاصی FunTouch 12 برای این دستگاه استفاده شده است. سیستم عامل FunTouch 12 سیستم عامل اختصاصی این برند بوده که بسیار کاربردی و منظم طراحی شده و رابط کاربری بسیار نرم و روان را برای مصرف کننده ایجاد می کند. درست است که اندروید ۱۱ آخرین نسخه از اندروید نمی باشد ولی قطعاً این دستگاه با توجه به آپدیت هایی که در آینده برای آن ارائه می گردد به اندروید ۱۲ و یا حتی بالاتر آپدیت شده و امکانات به‌روز تری را به دست می‌آورد. آپدیت نرم افزاری باعث میشود تا باگ های امنیتی برطرف شده و امنیت بهتری برای اطلاعات فرد مصرف کننده ایجاد گردد.

مشخصات سخت افزاری دستگاه

ویوو Y55 از پردازنده ۷ نانومتری مدیاتک به نام Dimensity 700  بهره می برد. این پردازنده عملکرد بسیار مناسب و روانی را برای این گوشی ایجاد کرده و با ۸ هسته بسیار قدرتمند می تواند سرعت دو دهم گیگاهرتز را ارائه کند. همچنین برای این دستگاه یک پردازنده گرافیکی مجزا نیز به کار برده شده است که می‌تواند به خوبی از پس بالاترین نرم افزار ها و بازی های گرافیکی بر آید و نیازهای روزانه شما را برطرف کند.

گوشی ویوو y55

گوشی ویوو Y55

باتری این دستگاه دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد که عدد بسیار مناسبی است برای شارژ این دستگاه است. برای این دستگاه شارژر ۱۰ واتی در نظر گرفته شده که با استفاده از درگاه تایپ سی قابل شارژ است. مدت زمان لازم برای شارژ کامل گوشی ویوو Y55 چیزی در حدود کمتر از ۲ ساعت می باشد که با توجه به ظرفیت باتری عدد مناسبی است. این باتری به خوبی پاسخگوی نیازهای یک روز کامل شما می باشد و اگر به صورت معمولی از آن استفاده کنید تا ۳۶ ساعت نیز قابل استفاده با یکبار شارژ است.

عملکرد صفحه نمایش دستگاه

صفحه نمایش این دستگاه با توجه به میان رده بودن آن بسیار عالی است. صفحه نمایش ویوو Y55 از نوع IPS بوده و با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و فریم ریت ۶۰ هرتز ارائه می گردد. این کانفیگ باعث می شود تا عملکرد روان را تجربه کرده و رنگ ها را به صورت کاملا دقیق و غیر مصنوعی مشاهده نمایید. روشنایی این دستگاه در محیط بیرون و زیر نور آفتاب مناسب بوده و تنها نیاز است تا کمی نور صفحه نمایش را بالاتر ببرید.

دوربین به کار رفته در موبایل ویوو مدل Y55

ویوو Y55 از دوربین سه گانه مناسبی بهره می برد که با استفاده از آن می توان عکس های مناسبی نیز ثبت کرد. به کارگیری لنز سه گانه این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید عکس هایی را در محیط های مختلف بگیرید. دوربین اصلی این دستگاه از نوع ۵۰ مگاپیکسلی بوده و در صورتی که شرایط نوری مناسبی وجود داشته باشد عکس های بسیار با کیفیتی ثبت می کند. همچنین اگر بخواهید از یک سوژه با فاصله کم عکس برداری کنید لنز ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که عملکرد نسبتا مناسبی دارد.

دوربین ویوو y55

دوربین ویوو Y55

یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که امروزه در دنیای موبایل شاهد آن هستیم ثبت عکس های بوکه می باشد. این دستگاه یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق دارد که با استفاده از آن می توان عکس های با عمق بسیار مناسب ایجاد کرده که با کمی اغراق می توان آنها را شبیه به عکس های ثبت شده با دوربین های حرفه ای در نظر گرفت. همچنین برای دوربین سلفی این دستگاه یک لنز ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. کیفیت این لنز از نوع ۱۰۸۰ پیکسل بوده و همچنین فریم ریت آن ۳۰ فریم بر ثانیه می باشد. با توجه به کیفیت اینترنت موجود در کشور ایران این دوربین به خوبی پاسخگوی تماس های تصویری و همچنین ثبت عکس های سلفی می باشد.

کلام آخر در مورد گوشی ویوو Y55

ویوو Y55 گوشی میان رده بسیار خوبی است و دارای ویژگی های بسیار مناسب و کاربر پسندی می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین سه گانه با کیفیت و مناسب
  • بهره بردن از شبکه 5G و ساپورت کامل آن
  • باتری با ظرفیت بالا و بهره بردن از قابلیت شارژ سریع
  • رابط کاربری نرم و روان برای استفاده های روزمره و تاحدودی سنگین
  • وجود لرزشگیر با کیفیت برای ثبت تصاویر فیلمبرداری شده بهتر
  • بهره وری از انواع امکانات اتصالی مختلف و بسیاری موارد دیگر

همه اینها باعث میشود تا ما این گوشی را با توجه به قیمت بسیار جذابش یک گوشی مناسب جهت خرید ارزیابی کنیم. اما در عین حال این گوشی یکسری موارد منفی نیز دارد که از جمله آنها می توان به کندی بیش از اندازه گوشی در هنگام استفاده از برنامه های بسیار سنگین اشاره کرد. همچنین اگر در ساخت این گوشی از محافظ گوریلا گلس استفاده می شد ما حس بهتری داشتیم.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد