گوشی موبایل ویوو Y76

access یکشنبه 20 آذر 1401 - 08:02
گوشی موبایل ویوو Y76
ویوو Y76 یکی از گوشی های بسیار پرطرفدار و در عین‌حال اقتصادی و مقرون به صرفه می‌باشد که توسط کمپانی ویوو در سال ۲۰۲۱ به بازار‌های جهانی عرضه شد.

این گوشی دارای مزیت‌های بسیار زیادی می‌باشد که به خوبی می‌تواند در کنار برند های مطرح در بازارهای جهانی در دنیای تکنولوژی عرض اندام نماید. اگر به صورت خلاصه بخواهیم به نکات مثبت این گوشی اشاره کنیم می‌توانیم به طراحی مینیمالیستی و در عین‌حال جذاب و همچنین میزان رم بالا به کار رفته در این گوشی و همچنین وجود قابلیت شارژ سریع یا همان فست‌ شارژ اشاره کنیم. همچنین پردازنده و دوربین سه‌ گانه به کار رفته در این دستگاه نیز بسیار عملکرد مناسبی داشته و با توجه به قیمتش قطعا نظر شما را جلب می‌کند. در عین حال گوشی ویوو Y76 دارای یک سری ضعف نیز می باشد که در ادامه این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، پس در صورتی که قصد خرید این محصول را داشته و یا می‌خواهید در مورد آن بیشتر بدانید همراه ما باشید.

ویوو y76

ویوو Y76

مشخصات نرم افزاری گوشی موبایل ویوو Y76

اندروید به کار رفته در ویوو Y76 نسخه 11 می‌باشد که از نظر امنیتی آپدیت های بسیار مناسبی را دریافت کرده و امکانات به روزی را برای کاربران به ارمغان می آورد. همچنین گوشی ویوو Y76 دارای رابط کاربری اختصاصی می باشد که نام آن FunTouch 12 می باشد. این نسخه از سیستم ‌عامل انحصاری ویوو Y76 به نکات گرافیکی توجه بسیار زیادی داشته و این سیستم طراوت و جذابیت بسیار بالایی دارد و در عین حال چیدمان آن کاملاً طبیعی و کاربرپسند بوده و همچنین بسیار منظم و کارآمد می باشد. کنترل های لمسی به کار رفته در سیستم عامل ویوو Y76 در عین ساده بودن بسیار منظم بوده و کارایی عالی دارد.

طراحی ظاهری گوشی ویوو Y76

ویوو Y76 به عنوان یکی از زیباترین و در عین حال یکی از کاربر پسند ترین گوشی ها در دنیای میان رده ها به حساب می آید. این موضوع در حالی است که اکثر محصولات این برند این ویژگی را داشته و به کاربر حس خوش دست بودن و زیبایی را القا می کند. شاسی به کار رفته برای این دستگاه براق بوده و جذابیت عالی دارد و جزو باریک ترین گوشی های میان رده موجود در بازار می باشد. وزن این دستگاه طبق نظر سازنده ۱۷۵ گرم بوده که با توجه به طراحی باریک آن کاملاً خوش دست است.

طراحی گوشی ویوو y76

طراحی گوشی ویوو Y76

در قسمت جلویی دستگاه یک صفحه نمایش بزرگ و جذاب وجود دارد. دکمه های به کار رفته در اطراف دستگاه بسیار با کیفیت بوده و در هنگام لمس کردن آنها حس محصولات با کیفیت به شما القا می‌شود. همچنین در قسمت پشتی دستگاه نیز دوربین های سه گانه گوشی در قسمت بالا سمت چپ وجود دارد که درون یک قاب مشکی رنگ به همراه یک فلاش بسیار با کیفیت قرار گرفتند. قسمت پشتی دستگاه دارای یک روکش مات می باشد که از ایجاد هرگونه اثر انگشت و یا لکه ها جلوگیری می کند و در عین حال یک درخشندگی مناسب نیز به چشمان شما هدیه می کند.

مشخصات سخت افزاری ویوو Y76

ویوو Y76 در عین حال که یک گوشی میان رده تلقی می شود مشخصات بسیار جذابی را به یدک می کشد. پردازنده به کار رفته برای این دستگاه از نوع مدیاتک ۷۰۰ می باشد که یک نوع پردازنده هشت هسته ای است که از تکنولوژی 5G به خوبی پشتیبانی میکند. این پردازنده به خوبی می‌تواند عملکرد های چندگانه را ساپورت کرده و گرافیکی ترین بازی های موجود برای دنیای موبایل مانند کالاف دیوتی را به روان ترین شکل ممکن اجرا کند.

رم به کار رفته برای این دستگاه ۸ گیگابایت می باشد. در عین حال این دستگاه از فناوری رم اضافیExtended RAM  بهره برده و باعث می شود تا ۴ گیگ رم مجازی به آن افزوده شده و عملکرد آن را بسیار بالاتر ببرد. باتری به کار برده شده برای این دستگاه از نوع ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و به خوبی می تواند نیازهای روزانه شما را با استفاده نرمال از دستگاه پشتیبانی نماید. البته در صورت فعال کردن حالت پاور سیوینگ و مدیریت رم و برنامه های باز موجود بر روی گوشی می توان عمر باتری را تا ۳۶ ساعت نیز افزایش داد.

صفحه نمایش و دوربین دستگاه

در قسمت جلویی گوشی ویوو Y76 یک صفحه نمایش جذاب از نوع IPS وجود دارد که کیفیت فول اچ دی پلاس را از نوع 60Fps ارائه می کند. میزان رنگ ها و غلظت رنگ ها در این صفحه‌نمایش بسیار واقعی و در عین حال دقیق بوده و شما مصرف کننده عزیز می توانید ساعت های بسیار زیادی را به تماشای فیلم و یا وبگردی در این صفحه نمایش جذاب بپردازید. در مورد دوربین گوشی ویوو مدل Y76 باید بگوییم که شما در دنیا میان رده ها با یک شاهکار روبه‌رو هستید. دوربین اصلی دستگاه از نوع ۵۰ مگاپیکسلی و همچنین یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین با سنسور عمق میدان دید دارا می باشد. شاید برای شما این موضوع مطرح شود که این کانفیگ برای یک دوربین معمولی است ولی زمانی که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دستگاه را بررسی می کنیم نتیجه برعکس است.

گوشی ویوو y76

گوشی ویوو Y76

کیفیت عکس های ثبت شده توسط دوربین ویوو Y76 با توجه به الگوریتم به کار رفته برای تقویت هوش مصنوعی این دستگاه بسیار عالیست. در یک کلام شما با این دوربین می توانید عکس هایی را ثبت کنید که در مقایسه با سایر برندها باید پولی چند برابر بیشتر پرداخت کنید. همچنین برای فیلمبرداری هم دوربین پشتی و هم لنز ۱۶ مگاپیکسلی دوربین سلفی می توانند فیلم هایی با کیفیت 1080p و ۳۰ فریم بر ثانیه را ثبت کنند و با وجود فناوری لرزشگیر، تکان های شدید را در هنگام فیلمبرداری مشاهده نخواهید کرد.

رنگ بندی و قیمت دستگاه

قیمت این مدل گوشی در بازارهای جهانی ۳۱۹ یورو می باشد که البته با توجه به وجود مدل های مختلف رم و حافظه برای آن، این قیمت در صورت انتخاب مدل هایی با رم بالاتر بیشتر خواهد شد. در حال حاضر در کشور عزیزمان ایران این محصول چیزی در حدود ۷ الی ۸ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین رنگ های در نظر گرفته شده برای ویوو Y76 دو رنگ بسیار خاص می باشد که یکی از آنها Midnight Space (مشکی) وCosmic Aurora  (شفق کیهانی) می باشد.

در انتها اگر بخواهیم نظر نهایی مان را در مورد ارزش خرید این گوشی بیان کنیم باید بگوییم که با توجه به قابلیت های جذاب ویوو Y76 نظیر دوربین با کیفیت، صفحه نمایش با کیفیت، طراحی جذاب و کاربر پسند، قابلیت فست شارژ و غیره به خوبی می تواند با رقبا خود دست و پنجه نرم کرده و آنها را کنار بزند. در انتها باید در نظر بگیریم که قیمت این گوشی در مقایسه با عملکردش بسیار مناسب ارزیابی می شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد