گوشی موبایل ویوو Y21

access شنبه 19 آذر 1401 - 07:54
گوشی موبایل ویوو Y21
ویوو Y21 یک گوشی اقتصادی و مقرون به صرفه از برند ویوو (Vivo) به حساب می آید که در سال ۲۰۲۱ روانه بازار جهانی شد و به کشور عزیزمان ایران آمد.

این گوشی با توجه به امکاناتی که دارد برای استفاده های سبک و روزانه بسیار مناسب بوده و جزو گوشی های ارزان قیمت طبقه بندی می شود. برای افراد سن بالا و کودکان و در کل اشخاصی که استفاده چندانی از گوشی نمی کنند ویوو Y21 انتخابی هوشمندانه است. در صورتی که قصد خرید این گوشی را دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات این گوشی به دست بیاورید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مشخصات ظاهری ویوو Y21

ویوو Y21 در عین حال که یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت به حساب می آید ولی طراحی بسیار منحصر به فردی دارد و اصلا حس و حال یک گوشی ارزان قیمت را به شما القا نمی کند. برای این گوشی دو رنگ در نظر گرفته شده که رنگ اول آبی تیره است که گرافیک بسیار خاصی دارد و در مقابل نور جذابیت آن دوچندان می‌شود و سایه روشن های خیره کننده ای را ایجاد می کند. دومین رنگی که برای این گوشی در نظر گرفته شده سفید الماسی است که صفحه پشت آن شبیه به سرامیک طراحی شده و حس و حال شیشه ای مانند دارد و در اثر مقابله با نور بسیار جذاب تر می شود.

ویوو Y21

ویوو Y21

قسمت جلوی گوشی ویوو مدل Y21 توسط یک نمایشگر نسبتا با کیفیت در بر گرفته شده و یک دوربین سلفی نیز در بالای آن قرار دارد. ویوو Y21 جزو گوشی های سبک وزن به حساب می آید و چیزی در حدود ۱۷۰ گرم وزن دارد. قطر بدنه این دستگاه ۸ میلیمتر است که بسیار باریک می باشد. جنس بدنه تمام پلاستیک است و در عین سادگی می تواند نظر کاربران سخت پسند را نیز جلب کند. در قسمت پشتی دستگاه دوربین دوگانه به همراه لوگوی برند Vivo به چشم می خورد.

مشخصات نرم افزاری

سیستم عامل موبایل ویوو Y21 اندروید ۱۱ و همچنین رابط کاربری در نظر گرفته شده برای این گوشی رابط کاربری اختصاصی برند Vivo یعنیFunTouch 11.1  می باشد. این رابط کاربری دارای قابلیت ها و ویژگی های بسیار زیادی است و نکته بسیار حائز اهمیت آن امکان سفارش سازی قسمت های مختلف دستگاه می باشد. جلوه های بصری و انیمیشن هایی که این سیستم عامل ارائه می‌کند بسیار کاربرپسند بوده و جذابیت کار کردن با آن را دوچندان می کند. این سیستم ‌عامل در عین حال که ساده و مینیمالیستی طراحی شده به خوبی نیاز های کاربران را تحت شعاع قرار داده و با برندهای دیگر قابل مقایسه و تا حدودی دارای برتری است.

امکانات سخت افزاری دستگاه

ویوو Y21 از یک پردازنده ۸ هسته‌ای با سرعتی در حدود ۲.۴ گیگاهرتز بهره می برد. این پردازنده از نوع Helio P35  می باشد که یک پردازنده ۱۲ نانومتری ساخت شرکت مدیاتک است. همچنین برای این گوشی پردازنده گرافیکی مجزا تعبیه شده است که به خوبی می تواند از پس بازی ها و نرم افزار های سبک و تاحدودی سنگین بر بیاید، ولی ممکن است در هنگام کار با نرم افزارها و بازی های سنگین گوشی کیفیت و کارایی همیشگی خود را نداشته باشد و تا حدودی داغ شود. این گوشی با حافظه ۶۴ گیگ و ۱۲۸ و همچنین با رم ۴ گیگ و ۸ گیگ قابل انتخاب می باشد. در کنار حافظه ثابت که برای این گوشی تعبیه شده است امکان استفاده از رم های جانبی Micro SD نیز وجود دارد. پس اگر شما به فضای بیشتری برای ثبت اطلاعات خود احتیاج دارید و مدل پایه گوشی را تهیه کرده اید جای هیچ گونه نگرانی نیست.

باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که جز بهترین ویژگی های گوشی ویوو Y21 به حساب می آید. چنین باتری قدرتمندی را بیشتر در گوشی های بالا رده شاهد هستیم. وجود یک باتری قدرتمند به شما این امکان را می‌دهد تا چیزی در حدود یک الی یک و نیم روز به راحتی بتوانید به صورت مداوم از گوشی خود استفاده کنید. همچنین این گوشی قابلیت استفاده از فست شارژ را داشته و یک شارژر فست از نوع ۱۸ واتی برای آن در نظر گرفته شده است.

امکانات سخت افزاری ویوو Y21

امکانات سخت افزاری ویوو Y21

نمایشگر موبایل ویوو Y21

کیفیت صفحه به کار رفته برای گوشی ویوو Y21، IPS می باشد. چنین کیفیت صفحه ای بسیار مناسب بوده و بیشتر برای گوشی های میان رده به کار برده می شود. اندازه صفحه گوشی ۶ و نیم اینچ بوده و وضوح اچ دی پلاس که همان ۷۲۰ پیکسل است را ارائه می کند. در عین حال شاید بگویید کیفیت و پیکسل به کار برده شده در این گوشی پایین است ولی به لطف وجود فناوری درون سلولی رنگ ها بسیار غنی بوده و واقعی به نظر می رسد. پس شما در هنگام تماشای فیلم و یا در هنگام بازی کاملاً از گوشی خود لذت خواهید برد. طراحان این گوشی پا را فراتر گذاشته و یک فیلتر محافظت از اشعه های آبی برای چشمان شما در نظر گرفتند تا به سلامتی هر چه بیشتر چشمان شما کمک شود.

دوربین به کار رفته در دستگاه

دوربین اصلی به کار برده شده برای این گوشی یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی از نوع واید می باشد که توسط یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی تکمیل شده است. قطعا نباید از دوربین گوشی ویوو Y21 انتظار چندانی داشته باشیم ولی برای استفاده معمولی بد نیست و می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. همچنین در نظر گرفتن شرایط نوری مناسب در هنگام عکسبرداری و فیلمبرداری به ثبت تصاویر هرچه بهتر کمک می کند. طراحان برای دوربین گوشی فیلتر های زیادی را تعبیه کرده اند که از جمله مهمترین آنها می توان به فیس بیوتی اشاره کرد. این فیلتر به شما کمک می کند تا با استفاده از دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی به کار برده شده تصاویر جذابی را از خود ثبت کرده و نیاز به نرم افزارهای جانبی نداشته باشید.

گوشی ویوو Y21

گوشی ویوو Y21

 گوشی ویوو Y21 چقدر ارزش خرید دارد

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم این گوشی یک گوشی اقتصادی بوده و برای استفاده های روزمره مناسب است و نمی‌توان از آن انتظار بیش از حد داشت. اگر شما جزو افرادی هستید که کارهای سنگین با گوشی خود انجام می دهید و صرفاً می خواهید به تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه خود و وبگردی بپردازید این گوشی بهترین انتخاب به حساب می آید. چرا که با داشتن باتری با کیفیت و با ظرفیت بالا و همچنین قابلیت شارژ سریع و در عین حال قیمت مناسب شما را به خوبی راضی می کند

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد